Skip to main content

Kā atvērt restorānu

 Ar 58% amerikāņu pieaugušo, kas vismaz reizi nedēļā ēd ārpus mājas, restorānu industrija turpina plesties. Kamēr ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji nāk un iet, ir skaidrs, ka daudzi amerikāņi aizvien turpinās ēst ārpus mājām. Restorāna biznesa uzsākšana un izveide prasa lielu darbu, bet ar eksperta plānošanu, varat ātri un veiksmīgi uzsākt šo biznesu.

restorāna atvēršana

Kā izveidot restorānu

Restorāna atvēršana nozīmē daudzu apstākļu saskaņošanu un dažubrīd varētu likties ļoti sarežģīti. Tomēr, ja procedūra ir zināma, tā ir mērķttiecīgi vadāma. Ja jūs interesē, kā uzsākt restorāna biznesu, šeit esam apkopojuši 11 soļus, kā novadīt šo procesu.

1. Izvēlieties restorāna konceptu un zīmolu

Uzsākot restorāna izveidi, ir svarīgi izveidot skaidru konceptu un zīmolu. Restorāna koncepts nozīmē servisa veidu, ēdienu, kādu pasniedzat, kā arī restorāna atmosfēru. Šis iet roku rokā ar jūsu veidoto restorāna zīmolu, kas veido jūsu restorāna identitāti, personību un misiju. Jūsu zīmolam ir būtisks nemateriāls spēks, veidojot restorāna konceptu un jūsu restorāna koncepts savā veidā ir zīmols darbībā.

kā atvērt restorānu

Balstoties uz jūsu zīmolu un konceptu, restorāna zālei būtu jāizstaro īpaša atmosfēra, kas ir raksturīga tieši jums. Tas veido īpašu un neaizmirstamu pieredzi jūsu klientiem, lai tie pie jums atgrieztos. Izvēlēties unikālu un funkcionālu konceptu, kas piesaista auditoriju, ir viens no svarīgākajiem faktoriem, izstrādājot zīmolu un restorāna konceptu.

Vai vēlaties veidot spilgtu un pamanāmu vietu, ātru ikdienas ēstuvi, kas ir papildināta ar moderniem mākslas darbiem un ērtu apkalpošanas veidu? Vai arī vēlaties restorānu ar Vidusjūras virtuvi, kas ir viscaur ar augiem un ziediem? Vai vēlaties bāru ar plašu viskiju piedāvājumu un džeza fona mūziku? Enerģija, pareizā vārdu izvēle un jūsu personāla uzmanība, arī ir būtiska veidojot restorāna identitāti.

2. Izveidojiet ēdienkarti

Pirms atvērt restorānu, jūs vēlēsieties izveidot kādus pamatēdienus, uz kuriem balstīsies jūsu ēdienkarte. Ēdienkartes izstrāde ir arī būtiska, lai saprastu, kādi piederumi jums būs nepieciešami, personāls, kas nepieciešams un potenciālie klienti, kurus vēlaties piesaistīt.

Šajā sakarā, jums nav jābūt pilnībā izstrādātām receptēm, bet gan ir svarīgi, lai izkristalizējas koncepts, piemēram, picērija. Tomēr jums būtu jābūt pilnīgai skaidrībai par to, kas ir tas, ko vēlaties piedāvāt saviem klientiem. Vēlāk jau restorāna atvēršanas procesā jums jāizvērtē tā, lai ēdienkarte būtu pēc iespējas veiksmīga un ienesīga, tāpat ir svarīgi to nepārtraukti uzlabot, izvērtējot, kas ir tas, ko cilvēki labprātāk izvēlas.

3. Uzrakstiet restorāna biznesa plānu

Pilnvērtīgi izstrādāts biznesa plāns ir nepieciešams, kad vēlaties piesaistīt investorus un pieteikties kādiem aizdevumiem, lai uzsāktu savu biznesu. Tas palīdzēs arī attīstīt savu stratēģiju un izkristalizēt atsevišķas detaļas, kas būtiskas restorānam. Zemāk lasiet galvenās biznesa plāna sastāvdaļas:

  • kopsavilkums
  • uzņēmuma īss apraksts
  • tirgus analīze
  • biznesa piedāvājums
  • vadība
  • mārketinga un sabiedrisko attiecību stratēģija
  • finanšu prognoze

4. Piesaistiet finansējumu

Aprēķiniet jūsu kopējās izmaksas restorāna biznesa uzsākšanai un izmaksas, kas jums nepieciešamas restorāna ikdienas darbam. Tad jums būtu jāizveido budžets, paredzot arī nākamo gadu, lai zinātu, cik jums būs nepieciešams, lai bizness turpinātos.

restorāna finansējums

Pēc šī, novērtējiet, cik daudz nauda jums ir pieejama, ko izmantot pašā sākumā un nosakiet, cik daudz jums vēl ir nepieciešams. Atcerieties iekļaut arī dažādu licenču iegūšanas izmaksas. Apsveriet iespēju pieteikties aizņēmuma, lai nosegtu sava restorāna izmaksas.

5. Izvēlieties vietu un nomājiet komerciālo teritoriju

Izvēloties vietu jūsu jaunajam restorānam, tālāk sekojošais ir tas, kas būtu visbūtiskākais:

  • Redzamība un piekļuve. Izvēlieties vietu, ko redz tie, kas iet vai brauc garām. Jūs varētu arī meklēt vietu, kur daudzi iet vai brauc garām. Papildus, apsveriet, vai vietai ir viegli piekļūt ar kājām vai auto (autostāvvieta).
  • Demogrāfija. Nodrošiniet, ka jūsu vēlamā mērķauditorija ir sasniedzama šajā lokācijā.
  • Darbaspēka izmaksas un minimālā alga. Ir svarīgi noskaidrot, kādas ir darbaspēka izmaksas, lai saprastu, vai tas vispār konkrētajā lokācijā ir jums izdevīgi. Tāpat jūs varētu paredzēt, kas ir tas, ko jūsu darbinieki varētu vēlēties šajā lokācijā.
  • Konkurence. Daži no tuvumā esošajiem konkurējošajiem uzņēmumiem var palīdzēt jums mārketingā. Tomēr esiet pietiekami gudrs un vērīgs, paredzot pietiekamu distanci ar konkurentu uzņēmumiem, lai nodrošinātu, ka klienti apmeklē tieši jūsu restorānu.

Kas attiecas uz vietas izvēli, mēs rekomendējam nomāt. Tas pieļauj daudz lielāku fleksibilitāti gadījumā, ja vēlaties paplašināties, vai vēlaties kaut ko mainīt.

6. Atļaujas un licences

Lai atvērtu jaunu biznesu, jums būs nepieciešams iegūt vairākas valsts, pilsētas licences un atļaujas. Iespējams ir vērtīgi konsultēties ar kādu juristu, šo atļauju iegūšanai, lai būtu pārliecinātas, ka izpildāt katru no nepieciešamajiem kritērijiem.

7. Atrodiet inventāru un ēdienu piegādātāju

Lai restorāns būtu veiksmīgs, ir svarīgi atrast uzticamu, stabilu piegādātāju, kas piedāvā savus pakalpojumus par saprātīgām cenām. Restorānu vairumtirgotājs, kā mēs, varam jums palīdzēt vienā vietā atrast daudz ko no tā, kas nepieciešams.  Mēs specializējamies augstas kvalitātes restorānu aprīkojumā un mums ir pieejama pilna servisa komanda, kas ir eksperti par mūsu piedāvātajiem produktiem.

ēdiena piegādātājs

8. Izveidojiet restorāna noformējumu

Uzsākot restorāna biznesu, jūs noteikti vēlēsieties rūpīgi apsvērt to, kā organizēsiet un veidosiet restorāna tēlu un noformējumu, tā, lai tas atbilstu visām jūsu vēlmēm. Jūsu primārais mērķis varētu būt izveidot plānu sākot no ieejas durvīm līdz pat ēkas galam, no satikšanās ar viesmīļiem līdz pat pašai virtuvei. Līdz ko ir izveidots restorāna izkārtojums, to var nodot profesionāļiem, kas veido ēdamtelpas dizainu un dekorācijas.

9. Izvēlieties labu personālu

Viens no lielajiem soļiem restorāna atvēršanā, ir pareizā personāla izvēle, kas apkalpos jūsu restorānu katru dienu. Pirms personāla atlases, apsveriet visas tās pozīcijas, kas jums restorānā nepieciešamas. Tas var iekļaut personāla vadības speciālistu, ēdiena un dzērienu pasūtītāju, krāvējus, ēdiena pagatavošanu, ēdiena servēšanu, telpu uzkopšanu un trauku mazgāšanu, publiskās attiecības, grāmatvedību, auditu un bārmeņus.

Sākot no ieejas durvīm līdz pat mājas galam, izvēlieties kandidātus ar pārbaudītu pieredzi un augstu atbildības izjūtu, prasmēm darīt vairākas lietas vienlaikus ātri un efektīvi. Visiem darbiniekiem ir jāvar savstarpēji sastrādāties un ir jāvar būt mierīgiem stresa situācijās. Apkalpojošajam personālam ir svarīgas prasmes komunicēt.

Lai arī šis saraksts var variēt, atkarībā no katra restorāna specifikas, šeit ir dažas fundamentālas pozīcijas, kas jums būs nepieciešamas, atverot restorānu:

  • Izpilddirektors
  • Galvenais menedžeris
  • Šefpavārs
  • Ēdienu gatavotāji
  • Viesmīļi
  • Bārmeņi
  • Trauku mazgātāji
  • Cits apkalpojošais personāls
restorāna personāls

10. Reklamējiet savu restorānu

Reklāma ir būtiska vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, un galvenokārt potenciālajiem apmeklētājiem ir jāvar atrast pamatinformācija par jūsu restorānu. Otrkārt, viņiem jābūt ieinteresētiem izmēģināt jauno restorānu. Zemāk atradīsiet dažus ieteikumus, lai piesaistītu uzmanību jūsu restorānam.

  • Izmantojiet sociālos tīklus. Izveidojiet Facebook kontu, Twitter un Instagram kontus, lai dalītos ar sava restorāna jaunumiem un bildēm. Bildēm un aprakstiem ir jāveido restorāna zīmols. Iekļaujiet tur ēdienu fotogrāfijas, procesu virtuvē, lai piesaistītu potenciālos klientus. Pārliecinieties, ka izmantojat augstas kvalitātes fotogrāfijas.
  • Izveidojiet atraktīvu mājas lapu.  Lapai ir jābūt tādai, kurā viegli orientēties un tās dizainam ir jāprezentē jūsu zīmols. Iekļaujot pamatinformāciju par restorānu, adresi, telefona numuru, darba laiku un ēdienkarti.
  • Izveidojiet Yelp kontu savam restorānam. Potenciālie klienti ērti varēs atrast jūsu restorānu, ja būsiet to iekļāvuši Yelp vietnē. tāpat klienti varēs atstāt kādu atsauksmi. Tā kā tā ir plaši pazīstama vietne, Yelp arī uzlabos jūsu autoritāti, īpaši, ja jums ir pozitīvas atsauksmes un augsts novērtējums.
  • Vietējā laikrakstā ievietojiet reklāmu. Tas palīdzēs piesaistīt uzmanību jūsu restorānam. Jūs pat varbūt varat izveidot rakstu vai kādu stāstu.
  • Izmantojiet mobilo lojalitātes programmu. Jūs varat piereģistrēt savu restorānu mobilās lietotnes lojalitātes programmā, tas palielinās to klientu skaitu, kas izmanto viedierīces. Ar šīs aplikācijas palīdzību jūs varat apbalvot arī tos klientus, kas ir regulāri klienti.
  • Izveidojiet e-pastu sarakstu. Sūtot e-pastus, kas reprezentē jūsu zīmolu, ir svarīgi nodot to informāciju, kas ir svarīga katrai no klientu grupām. Piemēram, nosūtot speciālos piedāvājumus tiem klientiem, kas veic rezervāciju vai piegādes kuponus tiem, kas izvēlas sūtīt ēdienu internetā.
  • Piedāvājiet akcijas jaunajiem klientiem. Klientiem, kas jūsu restorānu apmeklē pirmo reizi piedāvājiet bezmaksas dzērienu vai nelielu desertu. Klienti atcerēsies jūsu īpašo viesmīlību un pastāv daudz lielāka iespēja, ka tie jūsu restorānu ieteiks arī citiem.
  • Organizējiet atklāšanas pasākumu un citus pasākumus. Tas var tikt organizēts arī jau tad, kad restorāns kādu laiku ir atvērts. Jūs varat organizēt arī citus pasākumus, piemēram, vīna degustācijas, dzīvās mūzikas vakarus, ēst gartavošanas meitarklases un citus.

11. Organizējiet atvēršanas pasākumu

Vai esat dzirdējis sakāmvārdu, ka “Practice makes perfect”. Tas pats attiecas uz restorāna atvēršanu. Apsveriet iespēju organizēt pasākumu, kurā atveriet restorānu ierobežotam cilvēku skaitam, pirms tas ir atvērts publiski. Šāds izmēģinājums ļaus jums aptvert ēdiena pagatavošanas laiku un jūsu darbinieku efektīvu strādāšanu. Sākot no atvēršanas ģimenei un draugiem, līdz pat atvēršanai konkrētai auditorijai, var būt dažādi šī pasākuma koncepti. Šeit populārākie no tiem:

  • Piedāvājiet “beta” ēdienkarti, kas piedāvā pusi no tā, kas jums būs vēlāk restorānā. Tas darbiniekiem nesagādā tik lielu stresu un iedrošina apmeklētājus atgriezties, lai redzētu pilnu ēdienkarti.
  • Nestrādājiet visu dienu. Piedāvājiet, piemēram, brokastis un pusdienas 4 dienas, tad piektajā –  piedāvājiet vakariņas.
  • Uzaiciniet ģimeni un draugus uz nelielām uzkodām, lai jūsu personāls varētu patrenēties.
  • Rīkojiet atvēršanu sadarbības partneriem un biznesiem, kā arī no blakusesošajām ēkām. Tas varētu jums palīdzēt iegūt lokālos klientus, ar cerību, ka viņi pie jums atgriezīsies, lai satiktos ar ģimeni un draugiem.

Jauna restorāna atvēršana var likties kā biedējošs uzdevums. Tomēr, tā kā restorānu industrija arvien aug un parādās arvien jaunas tendences ēdiena pasniegšanā un gatavošanā, vienmēr ir iespēja veidot kādu īpašu ēstuvi. Ar detalizētu plānošanu un veiksmīgi realizējot jūsu unikālās idejas, jūsu restorāna bizness var uzplaukt.